Indien u een AGM-accu gaat vervangen, dan dient u altijd weer een AGM-batterij te monteren. De AGM-accu’s van Yuasa zijn onder meer ontwikkeld voor auto’s met een start/stopsysteem en blinken uit door een lange levensduur.
Wie tegenwoordig een accu vervangt, moet goed weten wat hij doet. Neem bijvoorbeeld een AGM-accu. Dit type accu wordt toegepast in auto’s met een start/stopsysteem. Een auto die naast ‘start/stop’ ook remenergie regenereert, is zelfs altijd voorzien van een AGM-batterij. Dit type accu wordt ook vaak af-fabriek gemonteerd in auto’s met veel verbruikers. De AGM-accu is immers zeer goed bestand tegen cyclische ontladingen en beschikt over een forse capaciteit. Autofabrikanten die een AGM-accu in hun modellen monteren, hebben daar dus een goede reden voor. Vervang een AGM-accu daarom altijd weer door eenzelfde type batterij.
360 duizend starts
De vier nieuwe AGM-batterijen van Yuasa zijn ontwikkeld om een motor tot 360 duizend keerte starten. De batterijen zijn geseald en lekvrij en zijn ontwikkeld om onder de motorkap of elders (denk aan de bagageruimte) geplaatst te worden. De AGM-accu’s zijn uit voorraad leverbaar met een capaciteit van 60, 70, 80 of 90 Ah.