Onderdelenbestelsite mijngrossier.nl is sneller, intelligenter en gebruiksvriendelijker dan ooit. Dat is onder meer te danken aan een professioneel testpanel van autobedrijven, die de nieuwe site stevig aan de tand heeft gevoeld.
De gemoderniseerde website is aangepast aan de wensen en ervaringen van de leden van mijngrossier.nl: de autobedrijven die dagelijks met het onderdelenbestelsysteem werken. De autotechnici hebben belangrijke input geleverd om de functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie van de nieuwe site naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast heeft, voordat de nieuwe site live ging, een speciaal testpanel van autobedrijven de nieuwe site stevig aan de tand gevoeld. Dit testpanel heeft de site nogmaals onder de loep genomen en daarmee de definitieve puntjes op de ‘i’ gezet. Wat zijn hun bevinden? De eerste ervaringen van drie testpanelleden.
Het kan inderdaad nog beter
Testpanellid Piet Nederhof van Vakgarage Newo in Soest is zeer te spreken over het nieuwe mijngrossier.nl. “Ik moet bekennen dat ik wat sceptisch was, toen ons verteld werd dat er een nieuwe bestelsite zou komen. Waarom iets veranderen dat goed functioneert? Ik was immers zeer tevreden over de oude site. Maar ik moet tot mijn verbazing zeggen dat het inderdaad nog beter kan: de nieuwe site is nog sneller, overzichtelijker en biedt meer technische gegevens.” Nederhof vindt de informatie, of het nu gaat om het zoeken van onderdelen of het vinden van technische gegevens, makkelijk toegankelijk en zeer gebruiksvriendelijk. “Je bent binnen een paar stappen precies daar waar je wilt zijn”, aldus het testpanellid. “Het draagt bij aan meer efficiency in de werkplaats. En dat is voor elk autobedrijf van groot belang.” Zijn er dan geen minpuntjes te ontdekken bij de nieuwe site? “Ik heb in de testfase doorgegeven dat het beter zou zijn om niet alleen bij de afbeeldingen van draagarmen/spoorstangen aan te geven of het exemplaren voor de linker- of rechterzijde betreft, maar dit ook in de beschrijving duidelijk kenbaar te maken. Dit voorkomt verkeerd bestellen en maakt alles nog overzichtelijker.”
Eenvoudige toegang tot onderdelen en informatie
Bram Veenhuizen van Garage Veenhuizen in Terborg is eveneens positief over de nieuwe site: “Werken met de nieuwe mijngrossier.nl is simpel, helder en overzichtelijk. We krijgen nogal wat auto’s uit Duitsland op de brug en dan is het handig dat we technische gegevens ook via het invoeren van het chassisnummer kunnen oproepen.” Het testpanellid uit de Achterhoek roemt daarnaast de eenvoudige toegang tot onderdelen en informatie via de kentekenmodule. “Alle informatie springt meteen naar voren. Dat werkt prettig.” Volgens Veenhuizen oogt de nieuwe website een stuk frisser dan de oude. “Dan doel ik niet alleen op het ontwerp, maar ook op de heldere weergaven en duidelijke foto’s. Dat is goed voor de herkenbaarheid van bepaalde onderdelen. Bovendien is de omvangrijke technische informatie goed toegankelijk en makkelijk op te zoeken. Dat maakt werken met mijngrossier.nl zeer aangenaam.” Bram Veenhuizen is tijdens de testfase in de dagelijkse praktijk niet tegen onvolkomenheden aangelopen. “Als ons iets opvalt wat niet gebruiksvriendelijk is of niet klopt, kunnen we dit terugkoppelen naar mijngrossier.nl. Onze ervaring tijdens eerdere tests is dat men met deze feedback direct aan de slag gaat.”
Minder stappen, meer resultaat
Bij Bosch Car Service Jan Wals in Ilpendam onderschrift Tanino Migliardi dat met het nieuwe mijngrossier.nl met minder stappen meer resultaat wordt geboekt. “Dat geldt niet alleen voor het bestellen van onderdelen, maar ook voor het vinden van de juiste technische informatie. De site werkt sneller en is een stuk overzichtelijker dan de oude site. Bovendien is de uitstraling moderner; wat meer aangepast aan deze tijd.” De Service Manager van het Ilpendamse autobedrijf zegt dat het gebruiksgemak van de nieuwe site groter is. “Je bent sneller bij je doel. Bijvoorbeeld als het gaat om achtergrondinformatie, zoals met modificaties en recalls. Altijd handig om snel te weten wat er bij een automodel speelt dat niet dagelijks bij je op de brug staat.” Migliardi vervolgt: “Zeer praktisch blijft natuurlijk dat je simpelweg door het intoetsen van het kenteken meteen een waslijst aan informatie te zien krijgt. Met enkele muiskliks heb je de juiste onderdelen of gereedschappen gevonden en direct besteld bij de automaterialengrossier.” Heeft Migliardi nog kanttekeningen te plaatsen? “We werken hier met een zeer doelmatig en volledig geïntegreerd werkplaatspakket. De vraag is hoe het nieuwe mijngrossier.nl in dit pakket geïmplementeerd kan worden. Ik hoop dat dit snel zonder problemen in elkaar kan worden geschoven, zodat we hier geen dubbel werk hoeven te doen.”