Minder werkplaatsomzet? Het antwoord van Valvoline: word MaxLife Service Center.
Door de ontwikkeling van nieuwe motortechnologieën worden de olieverversingstermijnen van moderne auto’s steeds verder opgerekt en motoroliën steeds specifieker. Een logisch gevolg is dat de werkplaatsomzet daalt. Daar komt bij dat de concurrentie in de markt toeneemt: onafhankelijke autobedrijven, merkgebonden dealers en fastfitters concurreren hevig met elkaar om een taartpuntje van de onderhouds- en reparatiemarkt te bemachtigen. Als autobedrijf moet je dus stevig in je schoenen staan. Belangrijk daarbij: goede producten bieden en een uitstekende service verlenen. Mijngrossier.nl en Valvoline bieden hierbij een helpende hand.
Kwaliteitsoliën
Sinds kort kunnen alle topproducten van Valvoline via ‘mijngrossier.nl’ besteld worden. Dat is niet voor niets. Door het toegenomen aantal merken, modellen en autotypen is de distributie van olie zeer belangrijk geworden. Mijngrossier heeft zich op dit punt als een uitgesproken expert bewezen. Het autobedrijf beschikt dankzij het eenvoudige bestelsysteem en het ijzersterke logistieke netwerk van ‘mijngrossier’ snel over de juiste olietypen. Naast beschikbaarheid en een snelle levering wordt de kwaliteit van olie voor autobedrijven steeds belangrijker. Kwaliteitsoliën zoals die van Valvoline voldoen aan strenge kwaliteitsstandaarden en zijn gecertificeerd volgens de normen van de API (American Petroleum Institute), ACEA (Vereniging van Europese automobielconstructeurs) en de goedkeuringen van alle toonaangevende autofabrikanten.
Zorgeloze kilometers
Zoals Valvoline benadrukt, biedt het steeds ouder wordende wagenpark een belangrijk marktpotentieel voor smeermiddelen. Tegenwoordig heeft ongeveer tweederde van alle auto’s op de Europese wegen meer dan 100.000 kilometer gereden. Bovendien is de levensduur van een auto gemiddeld dertien jaar. Dit is dus een grote groep potentiële klanten, die het verouderingsproces van hun auto willen tegengaan en nog heel veel zorgeloze kilometers willen rijden. Om onder meer deze klanten actief te benaderen en de marktkansen te vergroten, heeft Valvoline het MaxLife Service Center programma ontwikkeld. Het concept van Valvoline biedt het autobedrijf kwalitatief hoogwaardige producten en servicegerichte oplossingen waarmee auto’s met een hoge kilometerstand beter onderhouden kunnen worden.
MaxLife-producten
Een belangrijke bouwsteen van het MaxLife Service Center zijn de MaxLife-producten. Meteen in het oog springen de MaxLife-oliën. MaxLife is de eerste motorolie die speciaal ontwikkeld is om het verouderingsproces tegen te gaan en de levensduur van motoren met een hoger kilometrage te maximaliseren. De MaxLife-productlijn bestaat uit vol- en halfsynthetische olie, brandstofsysteem reinigers, koelvloeistof en automatische versnellingsbakolie. Met de extra toevoegingen, zoals speciale conditioners voor keerringen en reinigende bestanddelen, revitaliseert MaxLife de essentiële motoronderdelen, zodat de motor langer meegaat. Bovendien beschikken de oliën over extra toevoegingen die de vorming van afzettingen minimaliseren. Daarnaast maken unieke antiwrijvingsadditieven deel uit van de MaxLife-olie, zodat de slijtage minder snel gaat.
Marketing en informatie
Het MaxLife Service Center programma biedt het autobedrijf niet alleen producten, maar ook ondersteuning op het gebied van marketing en informatie. Dit loopt uiteen van toegang tot effectief marketingmateriaal, zoals internetoplossingen en advertenties in gerenommeerde autobladen, tot het leveren van professionele werkplaatsondersteuningsmaterialen. Als productondersteuning krijgt het autobedrijf ook toegang tot omvangrijke training en informatie, waarmee men op commerciële wijze klanten kan informeren over de voordelen van de MaxLifeproducten en diensten. Via de professionele verkoopondersteuning van het programma in de vorm van brochures, catalogi, olieadvies en posters kunnen klanten kennis maken met de voordelen van MaxLife en andere Valvoline-producten. Als MaxLife Service Center kan een autobedrijf zich duidelijk onderscheiden en het bedrijfsimago versterken. Met het vertrouwde merk Valvoline weten klanten immers dat ze bij een autobedrijf zijn dat staat voor optimaal autoonderhoud. Het MaxLife Service Center programma heeft in Europa een explosieve groei gerealiseerd. Sinds de introductie in 2003 hebben bijna 3.000 garages zich aangemeld, waarvan bijna 200 in Nederland.