Moog Easy Solution voor spoorstangeind

Kwaliteit staat bij Moog hoog in het vaandel en wanneer er problemen zijn lossen zij dat op met nieuwe innovaties. In dit geval werd een bovenste ring van de stofhoes geblokkeerd zodat stof, vuil, water en zand vrij toegang verkregen tot het spoorstangeind.

De uitdaging zit hem in de nek, hierop ‘blokkeerde’ de bovenste metalen ring doordat de rubberen hoes even op dit gebied weggleed. Wanneer de rubberen hoes eenmaal geblokkeerd raakte in dit gebied kwam deze ook niet meer los. De scherpe rand van het stuurkogelhuis beschadigde de rubberen hoes bij elke verplaatsing van de kogeltap. Daarnaast had de stofhoes een tamelijk ‘platte’ vorm waardoor een abnormale vervorming ontstond zodra deze op het fuseestuk werd aangebracht.

Oud – Geblokkeerde bovenring en platte stofhoes

Nieuw – Nekvorm met lagere hoek, soepelere randen en aangepaste stofhoes

Toepassingslijst

Moog heeft deze problemen opgelost door de nekvorm een veel lagere hoek te geven, waardoor deze geen val meer kan maken en de rubberen hoes niet meer klem komt te zitten. De randen rond de behuizing worden nu machinaal bewerkt om ze gladder te maken zodat beschadiging van de stofhoes wordt voorkomen. Daarnaast is de aangepaste stofhoes hoger en robuuster, waardoor deze niet wordt platgedrukt op het fuseestuk.

Deze aanpassing is van toepassing op de RE-ES-0852 en RE-ES-0853 voor de Nissan Primastar, Opel Vivaro, Renault Espace IV, Laguna II en Trafic II.

Meer van dit onderwerp weten?

Ander nieuws?