Moog doet weer van zich spreken met opnieuw een kwaliteitsinjectie op het gebied stuur- en ophangingsdelen. Voor enkele automodellen levert Moog nu sterk verbeterde draagarmen.
Stuur- en ophangingsdelen behoren door hun relatieve ‘onzichtbaarheid’ onder de auto niet tot de meest besproken auto-onderdelen. Toch volgen de innovaties op dit terrein elkaar in hoog tempo op. Het gebruik van nieuwe en lichtere materialen is een voorbeeld van de technische vernieuwing. Maar ook het gebruik van bijzondere, beschermende coatings die de levensduur van de draagarmen aanzienlijk verlengen. Moog voorziet bijvoorbeeld alle plaatijzeren draagarmen en spoorstangarmen van een bijzondere, beschermende kataforesecoating.
Nieuwe designs
Moog biedt nu nieuw ontworpen draagarmen voor Opel Vivaro, Renault Trafic, Nissan Primastar, Alfa Romeo 147, 156, 166, GT. De aluminium armen van deze automodellen staan bekend om hun bovengemiddelde slijtage, die door de krachtenontwikkeling tijdens normale rijomstandigheden ontstaan. De klachten die hieruit voortkomen zijn onderstel- en veerproblemen en storende geluiden. Moog heeft voor deze problemen nu een aantal technische oplossingen bedacht.
Langere levensduur
Om de excessieve axiale en radiale krachten goed te weerstaan, heeft Moog het kogel- en lagerontwerp aangepast om de scharnierende werking van de fuseekogel te verbeteren. Dit resulteert in een verbetering van het draagvermogen, wat uiteindelijk een langere levensduur van de fuseekogel oplevert. Daarnaast is de vroegtijdige slijtage van de fuseekogel, die te wijten is aan slechte smering, opgelost door gebruik te maken van een verbeterd, hoge kwaliteit smeervet. Verder is de slijtage en geluidsproductie van de rubberen bussen aangepakt door een nieuw busontwerp in te zetten dat vooraf al gesmeerd is. Bovendien is er een smeernippel toegevoegd die het mogelijk maakt om vet toe te voegen als dat nodig is.