Mijngarage van de Maand: Autobedrijf Garant

Mijngarage.nl organiseert een actie voor bestaande mijngarage.nl deelnemers: de mijngarage van de maand. De winnaar van september: Autobedrijf Garant in Purmerend.

Autobedrijf_Garant_winnaar_GVDM_september2014_banner

Er zijn veel autobedrijven die uitblinken met betrekking tot Mijngarage.nl. Sommige autobedrijven zijn zeer actief op het gebied van promotie voor de website die werkplaatsoffertes omzet in werkplaatsafspraken, anderen blinken juist weer uit in klantcontact, terwijl een derde groep zich onderscheidt door het vullen van het online-profiel op de website. Mijngarage.nl heeft besloten een aantal van deze excellente autobedrijven in het zonnetje te zetten als mijngarage van de maand. Tot aan het eind van het jaar krijgen alle winnaars een fraaie tablet.

Potentie

De tablet van de maand september is uitgereikt aan Autobedrijf Garant. Dit Purmerendse garagebedrijf timmert al bijna twintig jaar aan de weg. Momenteel werken er twaalf werknemers. De Noord-Hollanders behoren tot de mijngarage-gebruikers van het eerste uur. “Vanaf het eerste uur zagen we het zitten met deze online-leadgenerator”, zegt vestigingsmanager Bart van Naarden. “Niet alleen omdat het de eerste was, maar ook omdat we meteen de potentie van zo’n online module zagen.” Van Naarden vertelt dat mijngarage.nl vanaf het begin ‘zijn werk deed’: bij het Noord-Hollandse autobedrijf kwamen meer klanten binnen.

Zwevende klanten

Hoeveel extra klanten mijngarage.nl Autobedrijf Garant precies oplevert, kan Bart van Naarden niet zeggen. “Het is moeilijk te zeggen of iemand die via mijngarage.nl binnenkomt, ook zonder de offertesite bij ons op de stoep zou staan. Een feit is dat we veel offertes ook daadwerkelijk uitvoeren”, aldus de vestigingsmanager. Van Naarden omschrijft de groep mijngarage-klanten intern als de groep ‘zwevende klanten’. “Er is een groeiende klantengroep, die zich online oriënteert. Zij zijn vaak niet gebonden aan een vast onderhoudsadres en laten hun keuze vaak in eerste instantie bepalen door de prijs voor een bepaalde service. Mijngarage.nl biedt een uitstekend podium om deze groep te vangen. Het is dan aan ons om deze klant door een goede service te verlenen ook weer een volgende keer naar ons toe te krijgen.”

Transparant

Wat trekt de ‘zwevende klanten’ volgens Van Naarden aan? “Ik denk dat de transparantie en duidelijkheid die mijngarage.nl biedt zeer belangrijk is”, aldus de vestigingsmanager. “De moderne klant weet wat er te koop is. Heldere prijsopgaves en transparante offertes voordat je aan een klus begint, zijn daarom ook een must. Als je zelf naar een autobedrijf toestapt, wil je dat toch ook? Bovendien zijn klanten dit ook gewend van andere bedrijfstakken.” Van Naarden vervolgt: “Duidelijkheid en transparantie sluiten naadloos aan bij onze eigen bedrijfsfilosofie. We werken daar met zijn allen dan ook hard aan. Dat we hierin slagen, laten bijvoorbeeld onze positieve reviews zien. Maar ook een onderscheiding als mijngarage van de maand draagt daartoe bij.”