De website van mijngarage.nl is op basis van input en ervaringen van de mijngarage.nl garages en consument geheel vernieuwd. De leadgenerator kent een aantal verbeteringen waardoor de site beter vindbaar is en bezoekers sneller een afspraak bij één van de aangesloten autobedrijven kunnen maken.
“Het fundament van mijngarage.nl staat nog steeds als een huis”, zegt Johan van der Hoeven algemeen directeur van Van Heck & Co. “Mijngarage.nl is en blijft een echte leadgenerator, die nieuwe klanten bij autobedrijven afl evert, waarna de garagist zijn commerciële kansen kan benutten. Belangrijk is de koppeling tussen direct inzicht in de kosten van een klus en een onwrikbare prijsgarantie.”
Op basis van input en ervaringen van consumenten is de lay-out van de site vernieuwd en de gebruiksvriendelijkheid sterk verbeterd. Ook zijn er een aantal verschillende functionaliteiten toegevoegd die het zoekproces en het maken van een online afspraak stroomlijnen. Consumenten beschikken nu sneller over de gevraagde informatie en maken binnen enkele klikken een afspraak met een autobedrijf.
Een belangrijke reden om de website te vernieuwen, is ingegeven door het toenemend aantal mobiele gebruikers. De nieuwe website beschikt over speciaal ontwikkelde interfaces. Het maakt niet meer uit of mijngarage.nl wordt benaderd via computer, laptop, tablet of smartphone: de gebruikerservaring blijft gelijk. “Dit is een belangrijk pluspunt”, benadrukt Johan van der Hoeven. Hierdoor houden we bezoekers langer vast op de website en genereren we meer leads, ook als ze via een tablet of smartphone de website bezoeken.”
Op de nieuwe site is de informatievoorziening voor de consument verder opgekrikt. Op de kluspagina’s van mijngarage.nl wordt nu per klus helder omschreven wat er precies wordt gerepareerd. Dankzij een menu met veelgestelde vragen (FAQ’s) wordt op belangrijke vragen een duidelijk antwoord gegeven. Daarnaast zijn alle klussen nu voorzien van eenvoudige animatiefi lmpjes, die de consument binnen een paar stappen uitlegt wat het autobedrijf precies gaat doen of hoe je een bepaald probleem aan de auto herkent. Bovendien is het aantal klussen gegroeid naar ruim twintig, waardoor het aantal potentiële contactmomenten van de werkplaats met de klant toeneemt.
“We weten uit onderzoek dat een klant niet langer dan 15 minuten wil rijden naar zijn autobedrijf. Ons landelijk dekkend netwerk van 1.500 autobedrijven is daarom zeer belangrijk”, onderstreept Johan van der Hoeven. “Natuurlijk wil elk autobedrijf zich daarbij onderscheiden. Mijngarage.nl biedt daarvoor nu op de eigen garageprofiel-pagina alle ruimte.” Op de eigen garageprofiel-pagina kan eenvoudig individuele bedrijfsinformatie worden toegevoegd, zoals een specifieke specialisme, lidmaatschap van een garageconcept of bijvoorbeeld betaalmethoden. Van der Hoeven: “Het regelmatig updaten van deze informatie is van groot belang. Met name omdat de nieuwe mijngarage.nl-website over de nieuwste technische snufjes beschikt die de indexeerbaarheid voor zoekmachines optimaliseert. Zoekmachines geven bij een zoekopdracht steeds meer lokale zoekresultaten weer. Wanneer een potentiële klant dus bijvoorbeeld ‘distributieriem vervangen Purmerend’ intoetst, wil je als autobedrijf uit Purmerend natuurlijk prominent in beeld komen.
Mijngarage.nl zet via haar website offertes om in werkplaatsafspraken met (nieuwe) klanten. Door middel van drie simpele handelingen – intoetsen van het kenteken, postcode en aanvinken van de gewenste klus – geeft de site razendsnel inzicht in de kosten van een specifieke reparatie of onderhoudsbeurt van een auto. Deze klus wordt door mijngarage.nl voorzien van een harde prijsgarantie. De consument kan de klus vervolgens direct bij één van die tien dichtstbijzijnde autobedrijven inplannen.
Bezoek de nieuwe website op: www.mijngarage.nl