Met een paar simpele aanpassingen kan het leven een stuk gemakkelijker worden. Daar werken we achter de schermen van mijngrossier.nl aan. Ook deze week kunnen we weer een aantal functionaliteiten aan ons lijstje toevoegen. Hier zetten we ze op een rij.
Offerte zelf samenstellen
Een offerte voor de klant is snel gemaakt via mijngrossier.nl. In het menu ”Mijn zaken” klik je op ”Offerte” en tik je het kenteken in. Vervolgens kies je een klus en direct wordt de offerte met de juiste onderdelen voorgesteld. Het kan natuurlijk zo zijn dat je een ander onderdeel wilt toevoegen of het voorgestelde onderdeel wilt wijzigen. Bijvoorbeeld omdat er een Best Buy optie beschikbaar is. Dan klik je onderin de offerte op ”Onderdelen toevoegen” en maak je een keuze in de HBase. Klik op het onderdeel; je gaat automatisch terug naar de offerte. Zo simpel als wat. Wil de klant het toch anders? Moet je de offerte dus later aanpassen? Ook dat kan. Zoek de juiste offerte op in de lijst en maak je wijzigingen op dezelfde manier. Onderdelen toevoegen of verwijderen is binnen een handomdraai geregeld.
Advies op speciaal gereedschap
Bij sommige onderdelen wordt het gebruik van speciaal gereedschap aangeraden, bijvoorbeeld voor distributiesets. Binnen mijngrossier.nl is dit op artikelnummer dan ook direct te vinden. Klik op het artikelnummer en het detailscherm wordt geopend. Met de notificatie (rood bolletje) wordt aangegeven of en hoeveel speciaal gereedschap er beschikbaar is. In het tabblad ”Speciaal Gereedschap” staan de details en kan het ook gelijk geselecteerd worden om te bestellen.
Zoeken in de orderhistorie
Soms is het nodig om in eerder gemaakte bestellingen iets op te zoeken. Dit kan zijn om een artikelnummer op te zoeken wat besteld is voor een bepaalde auto of door wie een bestelling is gemaakt. In de orderhistorie onder ”Mijn zaken” is het nu mogelijk om te zoeken op kenteken, artikelnummer, artikelomschrijving, bestelnaam of opmerking. De orderhistorie loopt terug tot en met 2014.
Meer functionaliteiten die gewijzigd zijn:
– Het uurloon aanpassen kan eenvoudig via Mijn zaken > Instellingen > Klussenbeheer > Wijzig uurloon. Met of zonder BTW; het wordt automatisch voor je uitgerekend.
– Om witte kentekenplaten te bestellen zijn er geen gegevens van de klant meer nodig, zoals het paspoort, rijbewijs of de meldcode. Voor alle andere kentekenplaten geldt dit uiteraard wel.
– Bij het zoeken in een lijst onderdelen binnen de HBase licht het artikelnummer op waar de muis overheen gaat (mouse over) . Ook de afbeelding wordt vergroot bij mouse over.