Hoe krijg je Grip op je Autobedrijf?

Druk, druk, druk! Welke auto-ondernemer is dat niet? Maar wie voortdurend bezig is met de problemen van vandaag, laat vaak mooie kansen voorbij gaan. Een dilemma. Om dat op te lossen organiseren AMT en Automotive Academy het trainingstraject ‘Grip op je Autobedrijf’. Welk resultaat mag je daarvan verwachten?

Hoe haal je het beste uit je mensen? Hoe laat je je bedrijf beter renderen? Hoe interpreteer je ‘Big Data’? Hoe speel je in op het gedrag van jouw klanten? Hoe krijg je grip op autoconsumenten die zich online oriënteren? En hoe overtuig je potentiële klanten? Belangrijke vragen, en zo zijn er nog veel meer. Automotive Academy en AMT beloven praktische antwoorden met ‘Grip op je Autobedrijf’.

Motivatie en cijfers

Daarvoor ontwikkelden beide partners een zesdaags trainingstraject. Dat start met een Kick-off en Inspiratietour op 28 februari. Als deelnemer leer je er je persoonlijke coach Hans Zonneveld -regiomanager van Automotive Academy- kennen, doe je inspiratie op bij twee succesvolle branchegenoten en ga je naar huis met een huiswerkopdracht voor trainingsdag 2: Personeel en leiderschap.

Rollenspel

Daar ga je aan de slag met het opleiden, binden en boeien van personeel. Hoe? Onder meer in rollenspellen. En dat gebeurt allemaal onder leiding van AMT-columnist en Inspired2Work-oprichter Ronald Dingerdis. Top, want hij weet als geen ander hoe je het beste bovenbrengt in mensen. Op dag 3 is het de beurt aan de bedrijfseconomie. Dan gaat het over meten is weten. Welke gegevens staan je ter beschikking? Hoe lees je die? En hoe kun je daarmee je verkoop, dienstverlening en rendement verbeteren?

En de klant?

Inmiddels is het eind april en staat dag 4 van het Grip-traject op het programma. Nu staat klantbeleving centraal. Dankzij de huiswerkopdracht ben je je meer bewust van de manier waarop je jouw klanten benadert. Gastvrijheidsspecialist Milo Berlijn leert je om klanten echt aan je bedrijf te binden en zet je aan het denken over de ruimtes waarin je de klant ontvangt.

Niet onvoorbereid

Op dag 5 is het de beurt aan Michel van Roon, oprichter van CRM Automotive Retail. Hij helpt je met je communicatie naar je klant: persoonlijk, per telefoon en digitaal. Net als op de eerdere trainingsdagen kom je ook hier niet onvoorbereid. Tijdens de huiswerkopdracht ben je al bewust bezig geweest met de communicatie met de klant in jouw bedrijf.

Mysteryvisits

Het trainingstraject sluit op 20 juni af met een terugkomdag. Een beetje nababbelen? Vergeet het maar! Aan het begin van het trainingstraject heeft een mysteryshopper je bedrijf bezocht. Zijn bevindingen staan in een rapport: de 0-meting. Na dag 5 was er een 1-meting. Zijn er stappen in de goede richting gezet? Een ding is zeker: dankzij de trainingen van de afgelopen maanden weet je precies waarop je je moet richten voor verdere verbetering

Wat kost dat?

Blijft over de prijs. € 1.950,- is de commerciële waarde. Maar partners Automotive Academy en AMT hebben de eigen bijdrage gereduceerd tot € 750,-. Dus snel naar www.gripopjeautobedrijf.nl, want er is ruimte voor maximaal 40 deelnemers. Sommige kansen moet je niet voorbij laten gaan!

Bron: amt.nl