Mijngarage.nl organiseert een nieuwe actie voor bestaande mijngarage.nl deelnemers: de “mijngarage van de maand”. De eerste winnaar: Vakgarage Brauckmann in Oostrum.
Er zijn veel autobedrijven die uitblinken met betrekking tot mijngarage.nl. Sommige autobedrijven zijn zeer actief op het gebied van promotie, anderen blinken juist weer uit in klantcontact, terwijl een derde groep zich onderscheidt door het vullen van het online-profiel op de website. Mijngarage.nl heeft besloten elke maand één van deze excellente autobedrijven in het zonnetje te zetten als “mijngarage van de maand”. Tot aan het eind van het jaar krijgen alle winnaars een fraaie tablet.
Autobedrijf van het Jaar
Het eerste autobedrijf dat gekozen is tot “mijngarage van de maand” is Vakgarage Brauckmann in Oostrum. Je kunt zeggen dat dit merkonafhankelijke autobedrijf gewend is om onderscheidingen en prijzen te ontvangen. Met name omdat de Oostrummers de afgelopen jaren tweemaal in de topdrie van de Bovag Autobedrijf van het Jaar-verkiezing zijn verkozen. “We zijn blij met elke erkenning die wij als autobedrijf krijgen”, zegt eigenaar Edgar Brauckmann. “Of het nu gaat om de ruim 900 klantreviews met een gemiddelde waardering van 9,1 of de erkenning die je krijgt van een leverancier of organisatie. Het draagt ertoe bij om succesvol te zijn.”
Transparant en helder
Het autobedrijf Vakgarage Brauckmann (sinds 1998 onderdeel van de landelijke Vakgarage-organisatie) opereert al drie generaties in het autovak en is de laatste jaren flink gegroeid. Momenteel staan er tien bruggen en vijf eerste monteurs met APK-bevoegdheid voor de klant klaar. Wat is het geheim? Edgar Brauckmann: “Openheid, eerlijkheid en communicatie. Dat geldt voor het contact met klanten, de benadering van klanten, maar ook voor de aankleding van het pand dat bijvoorbeeld van veel glas is voorzien. Alles is transparant en helder. Helderheid over facturen, eerlijk zijn als er eens iets tegenvalt, uitleg geven op het gebied van techniek. Klanten waarderen dit. En dat zie je bijvoorbeeld terug in onze reviews.”
Nieuwe klanten
Brauckmann onderstreept dat het concept mijngarage.nl hier naadloos op aansluit. “Mijngarage.nl past in onze visie wat betreft transparantie: vooraf precies weten wat iets kost. De klanten ervaren dit als zeer prettig. Maar ook voor ons als autobedrijf is dit van waarde: een klant kan online zelf een offerte samenstellen. Dat scheelt ons gewoon ook veel tijd. Een ander bijkomend voordeel is dat mijngarage.nl ons ook veel nieuwe klanten oplevert. En een goede kennismaking kan weer resulteren in langere zakelijke relatie.”
‘Weten wie er voor je staat’
In de juryrapporten van de Bovag Autobedrijf van het Jaar-verkiezingen wordt Vakgarage Brauckmann geroemd om klantbeleving, ondernemerschap en toekomstvisie. Criteria waarop meerdere autobedrijven goed zouden scoren. Is er dan toch niet iets bijzonders wat de Oostrummers het beste garagebedrijf van Zuid-Nederland maakt? Is er sprake van een speciale Brauckmann-‘touch’? “We hechten veel waarde aan het persoonlijke contact met klanten. Klanten zijn mensen met een naam en een historie, geen nummers”, zegt Edgar Brauckmann. “Ik wil weten wie er voor mij staat.”
Geëindigd