Kwaliteit verkoopt zichzelf

Adverteren doet Autoservice Molenvliet eigenlijk nauwelijk. Dat hoeft ook niet, want als je met klanten meedenkt en goede kwaliteit voor een scherpe prijs biedt, dan komen ze vanzelf terug. Mond-tot-mond reclame doet de rest.

autoservice molenvliet
Mijngrossier.nl op bezoek bij Autoservice Molenvliet

Autoservice Molenvliet heeft een geschiedenis van ruim drie decennia en is in die tijd uitgegroeid tot een gerenommeerd en bijzonder veelzijdig bedrijf. Een garage die bijna alle werkzaamheden verricht die je kunt bedenken: van onderhoud tot airco service, van bandenverkoop tot glasservice, trekhaakmontage, schadeherstel, poetsservice, autoverhuur, uitlijnen en verkoop van dakdragers, dakkoffers en fietsendragers. De vestiging aan de Molenvliet 83 te Zwijndrecht beschikt dan ook over een ruime en goed geoutilleerde werkplaats, waar inmiddels zes werknemers borg staan voor vakkundige werkzaamheden aan de auto’s van de klanten. Want ook al wisselde het bedrijf twee jaar geleden van eigenaar, nog altijd is de filosofie dezelfde: een tevreden klant is een vaste klant en een ambassadeur voor je bedrijf.

glas service molenvliet

One stop shopping

De filosofie en de dagelijkse gang van zaken van Autoservice Molenvliet wordt bewaakt door bedrijfsleider Tamer Biyikli: “We bieden klanten zoveel mogelijk service. Dat is ook een van de redenen dat we hier zoveel verschillende werkzaamheden verrichten. Mensen hebben weinig tijd, soms nemen ze zelfs een vrije dag om de auto naar de garage te kunnen brengen”, legt Tamer uit. “Dan is het prettig voor ze als ze alles op één adres kunnen regelen, dat scheelt tijd. En als ze geen tijd hebben is dat ook geen probleem, daarvoor hebben we een haal-en brengservice. We kunnen de auto ophalen of de eigenaar wegbrengen. Eventueel bieden we een gratis leenauto via ons verhuurbedrijf. En we zetten alles op alles om de auto dezelfde dag weer klaar te krijgen. Voor de klant is het immers prettig als hij niet nog een dag zonder auto zit. Maar dat is meestal geen probleem, want via mijngrossier.nl krijgen we onze onderdelen vlot geleverd.”

Meedenken

Van de tien nieuwe klanten, die het bedrijf bezoeken, komen er negen terug als vaste klant. “Dat komt voornamelijk door de kwaliteit, de service en de nette prijzen die we hanteren. We zijn misschien niet de allergoedkoopste in de regio, maar we leveren wel kwaliteit voor een  goede prijs. Voor offertes hanteren we doorgaans de tarieven van mijngarage.nl. De ervaring met ons bedrijf doet de rest. Het bedrijf ziet er netjes uit, onze monteurs lopen in nette overalls. We hebben een prettige wachtruimte, met WiFi, koffie, thee en leesmateriaal. Dan nemen we ook de tijd om een auto goed te bekijken als we hem aannemen. Je komt vaak meer defecten tegen. Dat kan extra werk opleveren en het laat de klant zien dat je grondig bezig bent. Een klant verwacht immers dat zijn auto oké is als deze uit de garage komt. Bij een beurt meten we bijvoorbeeld altijd de accu door. We peilen de olie, kijken de banden na en geven de auto een goede visuele inspectie. Het wordt meestal gewaardeerd als je dat opmerk. Zo kregen we pas een auto met een lekke koppakking binnen. We zagen dat de uitlaat en de banden ook slecht waren. We hebben dat met de klant overlegd, voordat we gingen repareren. De klant besloot daarop de auto te verkopen en niet te repareren. Dan zijn ze blij dat je ze die keuze en de duidelijkheid geeft. Dat schept vertrouwen. Dan komen met hun volgende auto ook graag bij jou voor het onderhoud. Dat werkt op lange termijn toch het beste.” 

auto controleren molenvliet

A-merken

Heldere offertes, duidelijkheid en kwaliteit zijn belangrijk voor het vertrouwen van de klant. “Bij grote beurten en reparaties maken we foto’s van de defecten, om aan de klant te laten zien. Ook hebben we een rek waar we de defecte onderdelen op bewaren, mocht de klant ze willen bekijken. Verder is het natuurlijk erg belangrijk dat de kwaliteit van je reparaties goed is. We werken daarom in principe alleen met de onderdelen van mijngrossier.nl. Die hebben het ‘Best Buy’-principe. Scherp geprijsde onderdelen, maar van A-merken, die als OEM ook aan autofabrikanten leveren. Dat staat borg voor een goede pasvorm, een goede levensduur en een goede functionaliteit van de onderdelen”, legt Tamer uit. “Om dezelfde reden gebruiken we ook alleen hoogwaardige olie. We zijn een officieel Valvoline Service Centre.” 

valvoline service center

Kennis

De autotechniek ontwikkelt zich enorm snel. Technische kennis is in het autobedrijf dan ook cruciaal. Ook daarin speelt mijngrossier.nl bij Autoservice Molenvliet een grote rol: “Onze monteurs volgen regelmatig cursussen om op de hoogte te blijven van de laatste technologieën”, aldus Tamer. “Verder maken we veel gebruik van de mijngrossier-site.” Op die site worden trainingen aangeboden en zijn nieuwsfeiten en producttesten te vinden. Ook staan er video’s met productbeschrijvingen en montageprocedures op. En natuurlijk zijn ook de onderdelencatalogus van HBase alsmede de technische gegevens en de montageprocedures met arbeidstijden van elke auto hierop terug te vinden: “Daar kijken we dagelijks naar, dat is voor ons heel belangrijk. We hebben daarvoor ook een computer in de werkplaats staan. Je vindt er bijvoorbeeld ook of er voor een auto een recall is of dat de fabrikant aangeeft dat er iets aangepast of gecontroleerd moet worden. We gebruiken mijngrossier.nl en mijngarage.nl om offertes te maken en om onderdelen te bestellen. De offertes worden meteen doorgelinkt naar Carsys, onze garagesoftware. Zo kunnen we snel en efficiënt werken. 

Succesformule

Meedenken met de klant, kwalitatief hoogwaardige onderdelen, goed geschoold personeel en een adequate technische informatievoorziening. Het cruciale factoren in de filosofie en daarmee in het succes van Autoservice Molenvliet. Factoren, waarin mijngrossier.nl en mijngarage.nl een belangrijke rol vervullen en die ertoe hebben bijgedragen dat Autoservice Molenvliet hun positie ondanks de moeilijke markt prima heeft kunnen handhaven!