Mijngarage.nl organiseert een nieuwe actie voor bestaande mijngarage.nl deelnemers: de mijngarage van de maand. De winnaar van augustus: Auto Smeeing in Almere en Soest.
Er zijn veel autobedrijven die uitblinken met betrekking tot mijngarage.nl. Sommige autobedrijven zijn zeer actief op het gebied van promotie voor de website die werkplaatsoffertes omzet in werkplaatsafspraken, anderen blinken juist weer uit in klantcontact, terwijl een derde groep zich onderscheidt door het vullen van het online-profiel op de website. Mijngarage.nl heeft besloten een aantal van deze excellente autobedrijven in het zonnetje te zetten als “mijngarage van de maand”. Tot aan het eind van het jaar krijgen alle winnaars een fraaie tablet.
Twintig monteurs
Onlangs is de tablet van de maand augustus uitgereikt aan de “mijngarage van de maand augustus”: Auto Smeeing. Dit autobedrijf –opgericht in 1969 en sinds 2011 universeel autobedrijf- staat bekend als een van de grootste autodealers van het land: jaarlijks verlaten zo’n 4.000 tot 5.000 nieuwe en gebruikte personenauto’s en bestelwagens de showrooms van Auto Smeeing. Aftersales Directeur Richard Kampert vertelt dat er twintig monteurs, verdeeld over drie werkplaatsen, werkzaam zijn bij het bedrijf. “Een belangrijke taak van de monteurs betreft de afleveringswerkzaamheden die gepaard gaan met het grote aantal auto’s dat onze poorten verlaat. Het merendeel van onze monteurs houdt zich echter dagelijks bezig met regulier onderhoud en reparaties.”
Multimerkreparateur
Auto Smeeing wilde zich bij de overstap naar een ‘universeel bestaan’ aansluiten bij een garageformule. Zoals Kampert benadrukt, was er echter geen bestaande formule die goed aansloot bij de eigen wensen. Het resultaat was de start van een eigen concept: QuickServ. “Wij zijn multi-merkreparateur voor vakkundig en voordelig onderhoud en reparaties aan elk merk en type auto. Dit geldt zowel voor occasions als nieuwe auto’s”, zegt de Aftersales Directeur. “Net als bij een merkdealer behoudt een klant bij QuickServ zijn fabrieksgarantie. Alleen valt de rekening stukken lager uit. Dat geven wij de klant zwart op wit. Een goed voorbeeld zijn de borden die op de verschillende werkplaatsrecepties hangen. Hier staan duidelijke, vaste prijzen voor bepaald onderhoud of reparaties vermeld. En dat is ook de reden waarom wij zo content zijn met concepten zoals KostDat? en mijngarage.nl. Helderheid is heel belangrijk in de communicatie naar klanten. Daar past een gegarandeerde prijs voor reparatie en onderhoud perfect bij.”
Offertes uitvoeren
Richard Kampert meldt dat de klantreacties op de duidelijke, heldere offertes positief zijn. “Er zijn geen verrassingen achteraf. Dat scheelt veel discussies.” Op de vraag of door deelname aan mijngarage.nl het aantal klanten groeit, moet Kampert het antwoord schuldig blijven. “Het is zo moeilijk meetbaar. Je weet niet of deze klant ook zonder mijngarage.nl naar ons toe was gekomen. Het is echter wel duidelijk dat we veel offerteaanvragen via mijngarage.nl uitvoeren. En dat na de klus de reacties van de klanten overwegend zeer positief zijn. Een onderscheiding als “mijngarage van de maand” zien we dan ook als teken dat we op de goede weg zijn.”