Altijd al van dichtbij de voorbereiding naar de Dakar-rally willen meemaken? Valvoline en rallyteam Van den Brink Rallysport bieden nu de gelegenheid met een unieke reallifesoap.
Bij veel toeschouwers begint de Dakar-rally 2012 pas te leven zodra het startschot luidt in het Argentijnse Mar del Plata. Maar wat gaat er nou precies aan vooraf? Hoe verlopen de voorbereidingen op de zwaarste rallyraid nu eigenlijk? Wie zijn er achter de schermen bezig met de truck? En welke obstakels komen zij tegen? Hoe wordt een racetruck eigenlijk opgebouwd? En waar wordt specifiek op getest? Het door Valvoline gesponsorde Van Den Brink Rallysport geeft op al deze vragen nu een antwoord. Ontmoet deze mensen en beleef de sfeer van stress, vreugde en keihard werken.
Het rallyteam doet dat op een unieke manier: met een reallifesoap genaamd “The Road to Dakar 2012”! Hiermee heb je een unieke kijk achter de schermen van een uiterst professioneel rallyteam, dat een toptien notering wil scoren in de Dakar-editie 2012.
De kijker krijgt met “The Road to Dakar 2012”een unieke kijk achter de schermen voorafgaand aan het vertrek naar Zuid-Amerika verlopen. We leren uiteraard alle teamleden kennen en zien tot in het laatste detail hoe de techniek van de twee Ginaf-racetrucks onder handen wordt genomen. Onderhoud, reparaties, technische verbeteringen: alles passeert de revue. Zeer interessant voor technici, maar ook voor de gewone rallyliefhebber. Waar letten de monteurs tijdens testdagen nu eigenlijk precies op? Hoe houdt de vering zich op de verschillende ondergronden? Welke tricks heeft coureur Martin van den Brink nog in petto?
Check alle ins & outs van “The Road to Dakar 2012” via www.facebook.nl/valvoline.nl.
Valvoline en Mammoet hebben zich dit jaar opnieuw als sponsoren verbonden aan Van Den Brink Rallysport. Het rally raceteam dat in 2012 met twee Ginaf-wedstrijdtrucks aan de start verschijnt, wil komend voorjaar in de toptien van het eindklassement eindigen. In 2009 debuteerde Martin van den Brink met een verrassend goede twaalfde plaats in Le Dakar. In 2010 ging het in de begindagen van de rally mis door een raceongeval. In 2011 bewees Van den Brink dat hij uit het goede rallyhout is gesneden. De rallyformatie uit Harskamp eindigde op een verdienstelijke elfde plaats in het eindklassement.