Aan het einde van het jaar houdt mijngrossier.nl traditiegetrouw een kennistest. Dit jaar werd de kennis van de monteur op het gebied van TPMS-sensoren, turbo en hybride getest. Het was een pittige test want de winnaar is de enige die alle vragen juist heeft beantwoord. De winnaar van de kennistest is Mark van der Heijden van Autobedrijf van der Heijden in Middelbeers. Namens mijngrossier.nl van harte gefeliciteerd! Hieronder vind je de vragen en de antwoorden van de kennistest 2017.
Vragen/antwoorden:
Wat is de belangrijkste eigenschap bij het selecteren van de juiste TPMS-sensor?
- De frequentie
Waarom verschilt het remsysteem van een hybride voertuig van het remsysteem van een niet hybride voertuig?
- Om terugwinning van remenergie mogelijk te maken.
Hoeveel toeren draait een turbo-as gemiddeld per minuut?
- 240000 t/pm
Wat kan het gevolg zijn als het aircosysteem niet werkt in een hybride voertuig?
- De auto rijdt niet omdat er geen koeling van de batterij is.
In welk land is het gebruik van sneeuwkettingen niet toegestaan?
- Nederland
Wat is de reden dat de brandstof onder druk staat bij een hybride voertuig?
- De veroudering van de brandstof te verminderen.
Hoeveel brandstofdruk zit er gemiddeld in de brandstofrail bij een common rail diesel?
- Circa 2000 bar
Welke bewering is waar over hoogspanningskabels in hybride en elektrische voertuigen?
- De min is niet verbonden met de carrosserie. De hoogspanningskabel is altijd oranje.
Welke accu is geschikt voor “regeneratief remmen”?
- AGM-accu
De communicatie bij moderne voertuigen verloopt via het 16-polig EOBD-systeem. Via welke aansluitingen in de diagnosestekker kan er gecommuniceerd worden met de uitleesapparatuur?
- Aansluiting 14 en 6
Meer van dit onderwerp weten?
Ander nieuws?
Nooit meer het laatste nieuws missen?
Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.