Nieuw: ERA Benelux Helpdesk

ERA Benelux heeft naast een breed assortiment Airco Compressoren, stuurhuizen (zowel links als rechts gestuurd), stuurbekrachtigingpompen, stroomverdelers, aandrijfassen en homokineten, starters en alternatoren, remklauwen en EPS stuurkolommen sinds eind 2016 een helpdesk voor technische vragen.

Helpdesk

Sinds eind 2016 heeft ERA Benelux een helpdesk in het leven geroepen voor haar klanten. Mijngrossier.nl heeft de helpdesk gebeld en een aantal vragen gesteld. 

Eind vorig jaar is de ERA helpdesk gestart. Waarom is deze telefonische klantenservice in het leven groepen?
Veel vragen uit de markt zijn regelmatig hetzelfde en kunnen telefonisch worden opgelost.

Is het niet voldoende om een FAQ pagina aan te maken op de website en daarmee de meest voorkomende problemen op te lossen?
Dit is in het verleden niet genoeg gebleken. Wij merken op dat persoonlijk contact net iets meer brengt dan alleen een FAQ pagina op onze website.

Kan de monteur al zijn technische- en installatie vragen stellen aan de helpdesk medewerkers?
De helpdesk medewerker is volledig getraind en gecertificeerd en hoeft geen hulp in te schakelen van een tweede lijn.

Is er een goed voorbeeld noemen waar uit blijkt dat de helpdesk van meerwaarde was?
Een klant had problemen met het installeren van een pomp. Er bleef constant lucht in het systeem hangen. Wij hebben dit met telefonische begeleiding geprobeerd op te lossen. In eerste instantie is het niet gelukt. Waarna wij daarna direct ter plaatsen zijn gegaan om de situatie nader te bekijken. Onze monteur heeft zelfs een vervangende pomp ingebouwd, maar helaas bleef het probleem bestaan. De klachten werden wel minder klachten, maar het probleem was nog niet opgelost. Na een uitgebreide zoektocht bleek dat één van de leidingen aan het ‘zweten’ was; de slang was een beetje nat. De ERA monteur heeft toen het risico genomen de slang te demonteren, te repareren en opnieuw te installeren. Het was een hardnekkig tweeledig probleem, maar het is gelukt via de helpdesk snel en kundig het probleem op te lossen.

Wanneer kan met de helpdesk bereiken?
De helpdesk is op werkdagen geopend van 08:30 tot 17:30 uur op werkdagen. Twee kundige medewerkers staan de monteur graag te woord. 

Remanufacturing

‘Remanufacturer’ ERA (European Remanufacturing Alliance) levert een ruim assortiment stuurhuizen. Remanufacturing van auto-onderdelen wordt steeds omvangrijker omdat het belangrijke voordelen biedt. Een belangrijk winstpunt ten opzichte van nieuwe units is het prijsvoordeel, omdat belangrijke componenten van de stuurhuizen hergebruikt kunnen worden. Bovendien is er geen kwaliteitsverschil met nieuwe units. Elk ERA-stuurhuis wordt gereviseerd volgens de QS9000-norm en afzonderlijk getest volgens OE-specificaties. De bekrachtigde stuurhuizen van ERA worden bijvoorbeeld hydraulisch getest onder zowel koude als warme omstandigheden. Er wordt dus niet alleen op lekken gecontroleerd. Bovendien wordt zonder uitzondering elk stuurhuis getest via een simulatietester die een rijdende auto nabootst. Het testrapport van elk bekrachtigd stuurhuis wordt meegeleverd. Daarnaast worden alle ERA-stuurhuizen, op een enkele uitzondering na, geleverd inclusief de axiale spoorstangen. De vernieuwde ERA-stuurhuizen kennen een garantietermijn van 24 maanden conform de Europese regelgeving.